Dwa dni i kilka godzin wspólnej pracy. Warsztaty przyniosły wiele pozytywnych doświadczeń zarówno prowadzącym jak i uczestnikom. Razem udało nam się przemierzyć kosmos wzdłuż i wszerz.
Pierwszy dzień zaczęliśmy krótkim wprowadzeniem, po którym prawdziwy wygląd Układu Słonecznego oraz całego Wszechświata zaprezentował inżynier fizyki technicznej David Ziemkiewicz. Nie obyło się bez śmiechu, gdy uczniowie zobaczyli jak małe jest nasze Słońce w porównaniu z innymi gwiazdami. Poznali też wygląd najbliższych planet i różnych ciał niebieskich.
fot. własne |
fot. własne |
fot. własne |
Wizje kosmosu jakie pojawiały się w sztuce przedstawiła Martyna Kozińska. Mogliśmy obejrzeć między innymi wielkie mityczne drzewo Yggdrasil i Podróż na Księżyc. Nie mogło oczywiście zabraknąć Luke’a Skywalkera i Gwiezdnych Wojen. Pojawiły się również obrazy litewskiego malarza działającego w Polsce, Mikołaja Czurlanisa, przesycone tajemniczymi symbolami.
Następnie David Ziemkiewicz wytłumaczył czym są fraktale, a także gdzie możemy je zobaczyć i czym się charakteryzują. Pojawiły się też wzory matematyczne i obliczenia geometryczne.
fot. własne |
fot. własne |
fot. własne |
Po części czysto teoretycznej Kajetan Giziński starał się przekonać naszych uczestników, że fraktale nie są czymś obcym dla sztuki. Na przykładzie architektury, urbanistyki, rzeźby i malarstwa przedstawił zastosowanie tej charakterystycznej geometrii w różnych formach. Na koniec pierwszego dnia wspólnie staraliśmy się zapełnić wzory w taki sposób, by nie zburzyć konstrukcji fraktala. Uczniowie pod opieką Ireny Bald - Bielawskiej poradzili sobie z zadaniem nadspodziewanie dobrze. Klasa matematyczna na tyle wykorzystała wprowadzenie teoretyczne, że nikt nie popełnił błędu, a wszystkie kolorowanki wyszły wspaniale.
fot. własne |
fot. własne |
fot. własne |
Drugi dzień przywitaliśmy z Zodiakiem i dawnymi urządzeniami pomiarowymi. Sylwia Ciuchta zreferowała nam ciekawą historię przedstawień astrologicznych w sztuce wraz z chińskimi znakami koguta i szczura oraz starożytnymi budowlami Aszurbanipala. Szymon Bochniarz zaprezentował jak działają astrolabium oraz zegar słoneczny.
Przewrotnie o gwieździe opowiedziała Iza Kiełek. Dowiedzieliśmy się wielu faktów z życia Andyego Warhola czy Myszki Mickey, a także poznaliśmy różnicę między gwiazdą a celebrytą. Dużą aprobatą cieszyło się porównanie nieumalowanej Kim Kardashian z meteorytem(spadającą gwiazdą).
fot. własne |
fot. własne |
Gdy przeszliśmy do zadań praktycznych, uczestnicy z zapałem ruszyli do pracy. Tworzenie własnych plakatów przysporzyło nam wszystkim śmiechu, gdy staraliśmy się znaleźć najbardziej charakterystyczne cechy gwiazd. Wspólne omawianie prac przebiegło bardzo sprawnie i owocnie. Na koniec uczniowie stworzyli swoje własne gwiazdozbiory. Efekty były tak różnorodne, że wszyscy byli mile zaskoczeni.
fot. własne |
fot. własne |
fot. własne |
Chcielibyśmy bardzo podziękować całej klasie III a i Pani Irenie Bald - Bielawskiej za świetną zabawę. Mamy nadzieję, że będziecie mile wspominać wspólnie spędzony czas, a kosmos i sztuka nie będą dzięki naszym warsztatom dla nikogo czarną magią.
Koło Naukowe Krytyków Artystycznych UMK
praca uczniów fot. własne |
praca uczniów fot.własne |
praca uczniów fot. własne |
praca uczniów fot.własne |
praca uczniów fot. własne |
praca uczniów fot. własne |
praca uczniów fot. własne |
praca uczniów fot. własne |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz